Proces

1. Jak nazywają się ptaki, które zauważyliście obok siebie?
2. Dla kogo gniazdo, a komu budka lęgowa? 
3. Czy można zbudować budkę dla bociana i uwić gniazdko  wróbelkowi?
                       Pomyślcie!
Na te pytania poszukacie odpowiedzi w Internecie. Musicie wszyscy w klasie zorganizować się i skupić na pracy. Macie cały tydzień na obserwowanie swojego miejsca zamieszkania, zaglądajcie w każdy zakątek i zapisujcie, jakie ptaki są obecne obok Was.  Zanim zaczniecie obserwacje obejrzycie w Internecie następującą stronę:


Po tygodniu obserwacji wybierzcie 12 ptaków do opracowania. Podzielicie się na trzyosobowe grupy, każda  wylosuje trzy ptaki do przedstawienia.Wybierzcie lidera w każdej grupie, on będzie informował mnie o postępach pracy.

Zadanie 1
Dla każdego ptaka przygotujecie trzy slajdy w prezentacji  PowerPoint
1.      nazwa i  2 - 3 zdjęcia
2.      zdjęcie gniazda lub budki lęgowej
3.      ciekawostki o  ptaku

Zadanie 2
Każdy uczeń narysuje wybranego ptaka

Zadanie 3
Każdy zespół odda wypełnione arkusze z informacjami na temat ptaków


arkusz opisu ptaka